En toch mis ik de échte kerstboom… - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu En toch mis ik de échte kerstboom… - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

En toch mis ik de échte kerstboom…

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 December 2013 | Australië, Mitchelton

Kerst in Australië is anders, en niet alleen de temperatuur. Een echte kerstboom is bijna niet te vinden (tenzij de versierde palmboom in de tuin meetelt..), winkelcentra zijn zo vol als een zaterdag 4 december en met een lange lijn om bij de kerstman op schoot te zitten, maar dan met de oplossing winkelcentra 36 uur lang open te houden om de laatste inkopen te kunnen doen.. De basis is versierd en kersplannen worden gemaakt. Het is vreemd zonder een familie hier, maar met mijn YWAM ‘familie’’ zoals we hier zeggen wordt het uitgebreid gevierd. En toch is het jammer dat de echte betekenis van kerst een beetje wegvaagt.. Door de cadeau stress wordt de boodschap minder, Jezus is geboren en daarom vieren we dit feest, maar als je in een winkelcentrum loopt is dat niet de eerste gedachte. Gelukkig wordt kerst ook nog gevierd in de kerken, waar de echte boodschap van kerst nog doordringt.

Leuker nog is de vraag, ‘Heb je nog vroege kerstcadeaus gekregen toen je thuis was?’ hmm… nee. En dan de uitleg van sinterklaas… met zijn zwarte pieten hulpjes… begin het debat voor gekleurde pieten een beetje te begrijpen…  Maar toch ben ik superblij dat ik voor dit oer-Hollandse feest thuis kon zijn. Niet alleen voor de leuke cadeaus (:P) maar gewoon om weer even thuis te zijn, iedereen te kunnen zien, bijkletsen. Ik ben dankbaar voor de kans om wat te vertellen wat ik hier doe en mensen aan te kunnen kijken in plaats van een computerscherm, ik ben dankbaar dat ik bij de bruiloft van Cindy en John kon zijn, voor de verwennerij van ouders om me heen hebben en lekker verwend te worden , voor de starbucks en koetjesrepen in Londen met Ilse; eigenllijk voor de hele tijd thuis en iedereen die daar een deel van was, dankjulliewel.

Na 2 lange vluchten kwam ik weer aan in Australië, en het moment van het vliegveld uitlopen wist ik dat ik de zomer hitte toch een beetje vergeten was, zeker in lange broek. Ik werk nu weer in de keuken, het meisje met wie ik het samen deed is nu op vakantie en dus doe ik de planning en alles alleen, gelukkig wel iemand die helpt koken. Het was een uitdaging om weer te beginnen in combinatie met jetlag maar inmiddels zit ik er weer helemaal in. Zodra het nieuwe jaar begint komen een aantal studenten van de laatste school terug om hun BLS te beginnen en dan eind januari zal ook ik weer beginnen met BLS lessen, voorbereidingen voor de volgende DTS en alles wat daarbij komt kijken. De tijd in keuken was een uitdaging, maar ik heb er veel van geleerd. Meer tijd voor vriendschappen met andere staff maar zeker ook meer tijd voor God, voor het lezen van de bijbel. Ik heb het oude testament bijna uit en het is cool om de hele geschiedenis van het volk Israel te lezen. Soms moeilijk door te komen maar zeker de moeite waard, want God spreekt ook door het oude testament, dus probeer er is doorheen te komen :).

Dat was het weer voor deze keer, nu rest me nog één ding te zeggen..

Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, en vergeet niet de echte boodschap van kerst…


  • 22 December 2013 - 14:26

    Oma En Opa Bruijn:

    lieve Iris,
    Fijn om weer over je te lezen, ook was het fijn dat je even weer bij ons was, op 22 januari gaat opa weer naar het ziekenhuis, hij wordt op 23 januari weer geopereerd , dan aan zijn linker been.
    Fijne kerstdagen en een heel hezegend nieuwjaar. de 1e kerstdag zijn we bij je vader en moeder.
    liefs oma en opa xxxx

  • 22 December 2013 - 14:27

    Oma Bruijn:

    gezegend, moest het zijn,snap je wel maar het staat zo gek. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

  • 23 December 2013 - 17:53

    Evert Kin :

    Ook Evert Kin west je gezegende kerst dagen.
    Ik heb zelf niet fijne kerst, om dat mijn vrouw op 13 December is over leden,
    Door dat ze zich verslik had, ik ver tel er later er meer over. en ik wens je ook een geluk in het nieuwe jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 29430

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: