happy Australia day - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu happy Australia day - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

happy Australia day

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Februari 2014 | Australië, Mitchelton

Happy Australia day!

Nog 2 weken. Phase 2, mijn tijd in de keuken is nu voorbij en nog iets meer dan weken voordat de volgende DTS begint. Ik zal dan weer de B2B (beach to Bush) Dicipleship Training School (DTS) als staff meewerken en ook weer een outreach leiden. Zoals het er nu uitziet hebben we 15 studenten, waarvan 3 Amerikanen, 3 Australiërs, 2 Finnen (?? Uit Finland), 4 Zwitsers, 2 Duitsers en 1 Zweedse. Dus meer mensen uit Europa dan uit Amerika en dat is zeer bijzonder. Ik heb er zin in!

Twee weken geleden begonnen we met de voorbereidingen. Het eerste weekend was ons Staff weekend waarin we naar het strand zijn geweest, wezen bowlen en andere dingen om elkaar beter te leren kennen, zeker omdat we de komende 6 maanden alles samen zullen doen. Ook hebben we dit weekend getuigenissen gedeeld.

En dan de afgelopen weken heb ik weer BLS (Basic Leadership School) lessen gehad en voorbereidingen voor de school gedaan. Een deel van de lessen is een herhaling van vorig jaar maar dat is ook wel weer leuk omdat ik er nu een beeld bij heb wat het is om staff te zijn op een DTS. Ook hebben we wat nieuwe onderwerpen.

Verder was het vorige week Australia day, een dag om in een korte broek met thongs (teenshippers) in de kerk te zitten en een BBQ als ontbijt. Verder bij een vriendin thuis geweest om nog echt iets Australisch te doen en de dag afgesloten met een BBQ en een quiz over Australië..

Daarnaast deze week te horen gekregen dat ik ga verhuizen. Een deel van de staff woont in verschillende huizen in de omgeving en er is nu een nieuw huis ingehuurd. Dus in de loop van deze week ga ik daar samen met 5 andere meiden wonen. Het is een gezellig huis en ik heb er dan ook zin in. (foto’s volgen)

Dat was het wel weer voor nu.. Het zou gaaf zijn als jullie mee zouden kunnen bidden voor mijn staffteam en mijzelf tijdens de voorbereidingen voor de DTS en ook voor de studenten die gaan komen.

• 02 Februari 2014 - 12:08

Oma En Opa:

hallo Iris,leuk om weer iets van je te horen,wordt dit je laatste stekkie?
    Hier gaat het best wel goed, opa moet nog verder herstellen vooral aan zijn linkerbeen, de krammen gaan vervelend doen, volgende week maandag gaan ze eruit dus hopen dat het geholpen heeft, nu merkt hij er nog niets van, misschien moet zijn kuit dan ook nog, afwachten maar. Best wel leuk,denk ik, dat je weer andere dingen gaat doen.een fijne tijd met iedereen, gods zegen,kracht en wijsheid. liefs , oma en opa xxx

• 02 Februari 2014 - 12:30

Oma Luthart:

Leuk weer wat van je te horen. Het wordt vast een drukke tijd voor je met verhuizen en met de studie. Krijg je nu ook een eigen kamer of deel je die ook nu met een ander meisje de kamer. Verder gaat het goed hier het is nog steeds geen winter dus kunnen ze nog steeds niet schaatsen.

Veel liefs Oma