blogtime.. - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu blogtime.. - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

blogtime..

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 April 2014 | Australië, Mitchelton

Hallo!

Even weer een berichtje uit Australië. De DTS is in volle gang en dus is het tijd voor een volgende update! Sinds de vorige blog ben ik in 5 verschillende plekken geweest, met 4 verschillende onderwerpen, dus hier een korte omschrijving van mijn leven :D

De eerste week begonnen we in een dorpje ongeveer drie uur ten westen van Brisbane. We waren hier voor het apple and grape festival. Twee jaar geleden was ik hier ook en het was niets veranderd, apple and grape betekend vooral wijn en daarmee ook veel dronken mensen. We waren hier als vrijwilligers en hielpen mee voornamelijk met vuilnisbakken, verplaatsen van stoelen en tafels en dat soort dingen. Ook hadden we de chaitent opgezet, een grote circustent waarin we chai thee serveren en ook met mensen in gesprek gaan en evangeliseren.

De rest van de week gingen we naar een plaats genaamd Redcliffe. Hier werden we allemaal opgesplitst en verbleven in verschillende huizen. Samen met drie anderen sliep ik in een soort christelijk studentenhuis van drie meiden. Niemand van ons kende hen maar toch stelde ze hun huis helemaal open, zo gaaf! Verder was het heel gaaf om te zijn hoe de christenen daar leefden. De jeugd had een gebedsbijeenkomst om 6 uur ’s ochtends twee keer per week, verschillende kerken werken samen, danslessen en bijbelstudie voor schoolkinderen en hun huizen altijd open voor iedereen. Echt zoals je leest over de kerk in het nieuwe testament! Verder hebben we hier verschillende dingen gedaan in de school, veel gebed voor deze stad en geholpen met lokale outreach dingen.

Na deze week zijn we een week op de basis geweest in Brisbane waar les hadden over het vaderhart van God. Het was echt een super gave week waarin iedereen op de school kon leren over Gods vaderliefde voor ons, zijn kinderen. Ook hadden we een ministrytijd aan het einde van de week. Tijdens deze week was ik zelf ook druk bezig met het leren rijden van de bus die we gebruiken voor al onze roadtrips, en ik kan nu zeggen dat ik de trotse eigenaar ben van een busrijbewijs! :D En die kon ik meteen gebruiken want de derde week was in Byron Bay. Dit is meer hippie Australië en hier hadden we les over evangelisatie. Ook hadden we dingen als een gratis BBQ om te kunnen evangeliseren aan de backpackers en mensen die daar wonen. Daarnaast zijn we ook nog een middagje wezen surfen!

Afgelopen week zijn we op een eiland geweest genaamd Stradbroke Island. Het is daar echt super mooi en zeker met de kans om te kamperen naast het strand. Deze week was in voorbereiding op outreach en de lessen waren gevarieerd van hoe een preek te schrijven tot hoe je een gat in de grond wc gebruikt. Verder deden we veel teambuildings spellen, inclusief de wakker gemaakt wording midden in de nacht om vervolgens je team door een ‘spiderweb’ (gemaakt uit touwen) te moeten tillen, pindakaas met ui te eten, push-ups te doen en zo kan ik nog wel even doorgaan..

Ook heb ik een nieuwsbrief gestuurd over outreach, als je deze niet hebt gehad en wel graag wilt hebben kan je dan even een mailtje sturen naar iris@goywam.com of een berichtje achterlaten?

Bedankt voor het lezen!