kitchen - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu kitchen - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

kitchen

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 September 2013 | Australië, Mitchelton

Writersblock, dat is hoe ik deze blog wilde noemen. De DTS is voor bij, ik beheer nu de keuken, en het leven is meer een ritme. Keuken dingen van 9.oo tot 17.45, spelletjes, films en dergelijke in de avond en natuurlijk de gewone gezelligheid. Je zult merken dat deze blog iets anders geschreven is, minder verhalen maar meer van wat God mij heeft geleerd in de laatste 9 maanden dat ik hier al ben. Dat is één van de dingen waar we mee bezig geweest zijn, debrief, het afsluiten van de DTS en het beginnen van mijn logistical phase, een tijd van september tot januari waarin ik de basis meer op een praktische manier meehelp, in mijn geval in de keuken. Maar ik zal beginnen waar de vorige blog ophield.

De DTs is voorbij, de studenten zijn naar huis en ik ben nog hier. De laatste 2 weken waren gevuld met het vertellen van verhalen, samen lachen om de crazy verhalen van outreach. Maar aan de andere kant was er ook het moment van afscheid, het moment van na 6 maanden samen groeien, alles samen beleven iedereen gedag te moeten zeggen. Het waren 6 mooie maanden, vol van lachen, leren, huilen, aanbidding, bijbel, reizen, lange busritten en sport. Maar bovenal 6 maanden gevuld met God, En ik ben dankbaar dat ik de groei in iedereen heb mogen zien en meemaken.

Maar toen was alleen de staff over, en dat was best even slikken. Tijd voor het afsluiten van de school met papierwerk en alles, maar ook om stil te zitten en te zien wat God heeft gedaan in de laatste maanden, in de studenten en in mijzelf. En de conclusie is ‘God is goed’. Ik kan iemand niet veranderen. Ik kan de problemen van anderen niet oplossen, kan mensen geen keuzes opleggen, ik kan slechts luisteren, met ze meeleven, en bidden. God doet het echte werk, Hij verandert het hart van mensen, maakt mensen heel, geeft ze een doel. De quote hierboven vindt ik persoonlijk erg mooi.

I am strong, Ik ben sterk
Because I know my weaknesses. Want ik ken mijn zwakten
I am beautiful, Ik ben mooi
Because I know my flaws. Want ik weet mijn gebreken
I am wise, Ik ben wijs,
Because I learn from my mistakes. Want ik leer van mijn fouten

Ik kan sterk zijn, maar moet mijn zwakten weten, daarin kan God doorkomen. Ik ben mooi, ik weet mijn gebreken maar dat is niet mijn identiteit, want ik ben mooi. Ik ben wijs, want ik leer van mijn fouten. Ik heb fouten gemaakt, dingen die ik beter heb kunnen doen in het leven en in het leiding zijn in een DTS, maar door wijsheid kan ik leren van mijn fouten. Door mijn zwakten heen kan God werken, juist daar, want daar heeft Hij alles in Zijn hand.

Nu ben ik in de keuken, samen met 2 anderen kook ik voor zo’n 70 mensen, en plan ik alles enzo. Dit heb ik nu een aantal weken gedaan en het bevalt prima. Het was even wennen om zo’n andere rol te hebben hier maar het is ook wel weer goed om wat meer vrije tijd te hebben. Één van de goals die ik voor mezelf voor BLS (Basic leadership school) voor deze tijd heb gezet is in zijn geheel door de bijbel te lezen, best een uitdaging voor zo’n 4,5 maanden, maar wel een goede uitdaging.

Verder ga ik volgende week mee op een kamp, het is een outreach kamp voor jeugd van de middelbare school. Overdag vooral gevuld met spellen en strand, en in de avonden een dienst waarin het evangelie uitgelegd wordt. Hier zal ik samen met een ander meisje een groep van 6 meiden leiden en meer met hen doorpraten over het geloof. Ik heb er echt super veel zin in en verwacht dat God echt zal laten zien wie Hij is aan deze tieners. En het zou natuurlijk super tof zijn als jullie hier voor kunnen/willen bidden!

Verder heb ik in deze fase van de BLS ook een aantal weken vakantie, en dat betekend dat ik in november 4 weken in Nederland ben :D. Ik zie er echt naar uit om iedereen weer in levende lijve te zien in plaats van een blokkerig computerscherm..

En als laatste wil ik iedereen bedanken, bedankt voor het lezen van mijn blog, bedankt voor alle gebeden, voor de mensen die mij geld gegeven hebben, die mij pakketjes hebben opgestuurd enz. Het is gaaf om te weten dat er mensen zijn die mij willen ondersteunen in het werk dat ik hier doe. Dus, dank jullie wel voor het lezen :D

  • 01 Oktober 2013 - 09:39

    Lilian:

    Hoi Iris,

    Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat!
    Klinkt inderdaad even als een hele verandering maar ook wel leuk en lekker denk ik even weer een ander ritme.
    Gaaf dat je even een paar weken naar Nederland komt! Ik had het van de week gehoord. Leuk!
    En de tijd gaat altijd redelijk snel dus het zal zo 4 november zijn.

    Heel veel succes met je werkzaamheden! Geniet er ook even lekker van!

    Liefs Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 29450

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: