Een nieuwe DTS - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu Een nieuwe DTS - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

Een nieuwe DTS

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Maart 2014 | Australië, Mitchelton

Hallo allemaal,

3 weken terug begon het met het ophalen van iedereen van het vliegveld. Gewapend met een YWAM bordjes staan wachten totdat iemand je hopelijk herkend. Dan begint de half uur durende rit naar de basis gevuld met vragen. Hoe was je vlucht? Jetlag? Nee, er zijn hier geen kangaroes die door de straten rondspringen en de basis is niet aan het strand.. dit alles gevolgd door een aantal akward dagen gevuld met ‘wat was je naam ook al weer?’ en ‘’ doe je Beach to Bush, MAD of Sports?’’ Maar gelukkig komt aan die dagen een eind met het getuigenissenweekend. Dus zo’n 2 weken geleden met de nieuwe school op de eerste roadtrip geweest naar het strand en de Glasshouse Mountains. Dit weekend is vooral om elkaar te leren kennen en ook getuigenissen te delen.

Voor mij persoonlijk heb ik het ontzettend naar mijn zin. Dit is waarvoor ik terug kwam naar Australie en het is zo gaaf om de studenten hongerig te zien om meer te leren over wie God en het doel voor hun leven. We hebben 18 studenten uit Europa, Amerika en Australie en het is een hele gave groep. Iedereen kwam hier om meer over God te leren en dat is de houding waarmee ze hier zijn, en ik heb er zin in om te zien hoe God hun gebeden gaat verhoren! Mijn taken op deze DTS zijn mentor zijn voor een meisje uit Duistland (super gezellig!), een outreach team leiden, de gebedstijden leiden en de keuken beheren wanneer we op een roadtrip zijn. Ook ben ik bezig om hopelijk mijn busrijbewijs te kunnen halen.

De eerste week hadden we les over character and nature of God. Alle drie de DTSen hadden samen les van een spreker uit Californië, maar met een Nederlandse achtergrond. Het was een hele goede week waarin hij vooral duidelijk maakte dat God met ons samen wil werken. Jep, wij maken fouten maar dat maakt niet uit voor God. Hij houdt van ons en wil ons vergeven om vervolgens weer verder te gaan op weg naar onze toekomst. En daarnaast dat onze identiteit is in God, en niet in iets anders.

Afgelopen week hadden we 4 dagen les over Gods stem verstaan, en een dag over gebed. De dagen over Gods stem verstaan ging vooral over relatie met God. Een gaaf voorbeeld is wanneer hij één van de jongens uit de klas tot zijn beste vriend verklaarde zonder ook maar iets van hem te weten of tijd te nemen hem te leren kennen. Zo is het ook met God, wij verklaren Hem vaak onze beste vriend, maar besteden we ook echt tijd met God om zijn stem te leren kennen, en Gods hart te weten?

Aan het einde van deze week hebben we ook de outreach locaties bekend gemaakt. We zullen splitsen in 4 verschillende groepen en gaan dus ook naar 4 verschillende landen. Aangezien ik dit keer naar een meer gesloten land ga zal ik niet echt veel schrijven over mijn outreach op deze blog. Maar in plaats daarvan zal ik jullie hierover op de hoogte houden door emails. Als u/je/ jullie deze emails willen krijgen zou je dan je emailadres willen sturen door of te reageren op deze blog of door mij een emailtje te sturen op iris@goywam.com.

Gebedspunten:
- De DTS, dat God hen veel zal leren.
- Volgende week gaan we veel outreach dingen doen in Australië, bidt dat we Gods liefde kunnen laten zien aan de mensen hier.
- Outreach, de teams worden nu gevormd en ook voor financiën en een makkelijk proces voor visas.

Dat was het weer voor vandaag, en tot de volgende keer :D

  • 03 Maart 2014 - 07:23

    Paps En Mams:

    Hoi Iris. Zijn wij even vlot met lezen. Het is goed om je enthousiasme zo te lezen. Fijn ook dat we je binnenkort ook kunnen bezoeken. Tot skypes en ook tot volgende maand!

  • 03 Maart 2014 - 07:28

    Iris Bruijn:

    hoe laat is het daar?? Toch veel te vroeg om al wakker te zijn??

  • 03 Maart 2014 - 12:43

    Sjoukje Fijnvandraat:

    Hey Iris,

    Klinkt weer supermooi allemaal! Ik ben benieuwd naar de verhalen die nog zullen gaan komen. Heel veel plezier en zegen voor de komende tijd. :)

    Groetjes

  • 04 Maart 2014 - 16:43

    Williann:

    Hoi Iris,

    Leuk om zo een berichtje van je te lezen. Wat een prachtige dingen doe jij daar zeg! Ik heb daar echt bewondering voor. Hier in Nederland gaat ook alles goed. Ik ben bezig met de laatste dingen van mijn opleiding en dat betekent een onderzoek doen en stage lopen. Ik loop stage op het Greijdanus in Zwolle! Super grappig maar wel heel raar om jou oude docenten nu als collega's te hebben.

    Een fijne tijd toegewenst met de nieuwe groep!

    Liefs Willianne

  • 23 Maart 2014 - 20:56

    Oma En Opa Bruijn:

    hallo Iris, Ik zat te zoeken naar je e.mail brief, bij Suzanne op haar verjaardag vertelde Elise dat je een e.mail of brief gestuurd had, ik heb hem van haar gelezen, heb je die niet naar mij gestuurd? Ik las dat je het erg naar je zin hebt en fijne dingen doet en beleefd. Hier gaat alles zo zijn gang,met opa gaat het wel weer wat beter, hij krijgt nog een vaatonderzoek en dan naar de ortopeet voor zijn voet waar hij last van heeft. heb je nog veel geld nodig voor je reis? ik wens je nog een heel fijne tijd, maar hoop je toch weer te zien,daar kijk ik wel naar uit. dag lieverd, we zijn trots op je en houden van je(maar dat weet je best wel) liefs van oma en ops xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 29448

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: