Down under - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

Down under

Door: irisbruijn

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Februari 2012 | Australië, Mitchelton

Hallo allemaal, even een update uit Londen. Ik heb gehoord dat dat leuk is om te lezen en dus doe ik het maar..
Gisteravond begon er een probleem te komen.. ik had (natuurlijk) te veel bagage en dus moesten we wat bijboeken. Dat kon heel makkelijk online en dan was het meteen een stuk goedkoper, dat was wat Qantas (de vluchtmaatschappij) tenminste beweerde. Het bleek alleen anders.. na het met 4 mensen meer dan een uur te hebben geprobeerd konden we alsnog niks vinden. Dan maar even bellen maar omdat het weekend is was er niemand te bereiken, alleen schiphol nam op en dan moesten we maar gewoon eerder komen om alles te regelen. Dus dat hebben we gedaan, eerst maar naar de balie maar het enige antwoord dat je krijgt is dat zij (van Britisch Airways) als contactpersonen niets konden doen.. Ik moest maar gewoon inchecken en 400 euro (ik maak geen grapje) bijbetalen. Gelukkig was de man bij de balie vriendelijker en die opperde dan ook dat ik gewoon een tas extra kon doen als handbagage. Vandaar dat ik hier dan ook zit met 2 zware tassen, en jammer genoeg nu ook zonder rollatorkarretje, en die de halve wereld over zeul.. eenmaal ingecheckt was het natuurlijk tijd voor afscheid, wat natuurlijk nooit leuk is.
In Londen aangekomen bleek ik opeens heel verdacht met mijn twee tassen.. een werd ik gefouilleerd opdat het poortje het nodig vond te gaan piepen en daarna moest mijn tas nog worden bekeken. Nu zaten daar natuurlijk ook hele verdachte dingen in zoals een spelletje hallie gallie (ik geef het toe, ik word er wel gewelddadig van :P), een fles lenzenvloeistof (daar kan ik vast een vliegtuig mee opblazen :P) en een schaar. Van deze dingen werd het gevaarlijkste achter gehouden en zoals iedereen wel kan raden was dat natuurlijk de fles lenzenvloeistof.. juist ja, maar het houdt wel even lekker op zodat ik minder lang hoef te wachten.
Dat was het wel weer tot zo ver.. de volgende keer schrijf ik waarschijnlijk al vanaf Australië!! Ik kan nu al niet wachten tot ik er ben!
Goed.. dat was dus in Londen waar ik later geen internet bleek te hebben. Inmiddels ben ik in Brisbane aangekomen (de rest van de vlucht kan ik niet veel meer over zeggen dan… lang!). Ik werd samen met een aantal anderen opgewacht en na even op nog wat anderen te hebben gewacht gingen we op weg naar de YWAM basis. Het is hier heerlijk weer!! Zo’n 25-30 graden met een blauwe lucht en net wat wind om het toch aangenaam te maken, niet om jullie jaloers te maken hoor :P. maart het is hier heel mooi, veel palmbomen en bijna alles is open/buiten. Vandaag verder nog niet zo veel gedaan.. vooral een beetje rondhangen en iedereen leren kennen, en natuurlijk mezelf ervan overtuigen dat het echt dag is en dat ik nog niet in bed hoor te liggen :P

  • 14 Februari 2012 - 06:03

    Cindy Hilboezen:

    Hee Iris,

    Goed om te horen dat je bent aangekomen. Wat een grappig verhaal, ik hoop dat je toch je hoofd koel hebt kunnen houden :P. Veel plezier daar, en geniet lekker van de zon!

  • 14 Februari 2012 - 09:43

    Ilse Bruijn:

    Hey Ier!
    Yay, een blog! Fijn dat bent veilig bent aangekomen. Brisbane klinkt hemels, haha. Zijn er leuke mensen in je groep (of een zeker leuk mens ;) )? Geniet van alles en schrijf snel weer een blog :P

  • 14 Februari 2012 - 10:47

    Arie En Caroline:

    Fijn dat we lezen dat je goed bent aangekomen Iris! Nogmaals een heel goede tijd gewenst, geniet er van, want het is sneller voorbij dan je denkt! Veel zegen, groetjes A&C

  • 14 Februari 2012 - 11:28

    Opa En Oma:

    hallo Iris, misschien is de vorige niet gelukt, maar wij zijn blij met je reisverslag,gelukkig ben je goed aangekomen, na natuurlijk toch wel wat strubbelingen, geniet verder van je verblijf en liefs van opa en oma xxx

  • 14 Februari 2012 - 22:39

    Tante Petra:

    Hallo Iris
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dan nog wel zonder lenzenvloeistof. Ons proberen jaloers te maken met dat mooie weer daar lukt je niet hoor wij hebben hier ook een strak grijzen lucht met gratis douch :-) verder veel plezier en tot hoors

  • 15 Februari 2012 - 08:49

    Lilian:

    Hoi Iris,
    leuk om je eerste verhaal te lezen! Wat een gedoe nog met je spullen.
    Veel plezier de komende week en geniet vooral van het lekkere weer!

    Liefs

  • 15 Februari 2012 - 15:08

    Tante Eveline:

    Hey Iris,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Genier ervan en we gaan je volgen!!!

    groetjes.

    en liefs van inge :)

  • 15 Februari 2012 - 18:58

    Annelien:

    hee meid! wat een leuk verhaal haha:P je hebt nu al heel veel meegemaakt zie ik!:P maar wat een gedoe zeg!! Je hebt dus uiteindelijk niks bij hoeven te betalen? Enne hoe is de basis? Met hoeveel mensen zijn jullie eigenlijk? En heb je daar ook strand? Sorry ik heb echt geen idee, ik denk van niet maar ja als ik dan weer hoor dat het zo warm is denk ik misschien dan toch?:)

    Nee je maakt me ook helemaal niet jaloers en ik heb stiekem ook helemaal geen zin om naar Australie te gaan:P Geniet ervan he!! Enne ik ga je reisverslagen zeker volgen! Want ik vind ze nu al leuk om te lezen!:)

    Liefs & heel veel succes daar & vooral geniet ervan!!:)

  • 15 Februari 2012 - 21:00

    Chantal De Jong:

    Haha geweldig verhaal, vooral dat met die koffers! Heel veel plezier daar in de zon :D Kunnen we over 6 maanden kijken wie het bruinst is geworden :)

  • 18 Februari 2012 - 19:55

    Sjoukje:

    Hey Iris,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! Je schrijft op ongeveer een zelfde manier als je praat, heel leuk :) Ik ben echt supersuperjaloers! Geniet er enorm van en ik kijk uit naar je volgende verslag. Gelukkig wordt het hier ook langzamerhand een klein beetje warmer. :P

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mitchelton

DTS Australë

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

outreach has come to an end..

02 Juli 2012

outreach!

11 Juni 2012

GoPassItOn

26 Mei 2012

Chinchilla

26 Mei 2012

Chinchilla
Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 29536

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: