Camping! - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu Camping! - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

Camping!

Door: irisbruijn

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Februari 2012 | Australië, Mitchelton

Hey allemaal! Wat super gaaf om alle reacties te lezen! Ik ben nu bijna een week hier en leer de groep, het weer en de aussie lifestyle al beter kennen. ( alhoewel dat laatste lastig wordt aangezien hier bijna geen Australiërs zijn.. ) vorige week woensdag is de DTS officieel begonnen met een welkomsdiner voor zowel de sports als beach 2 bush DTS. De rest van de week ging vooral om het beter leren kennen van de groep en het leven hier op de basis. Donderdagavond gingen we voor het eerst de weg op. En dan moet je je voorstellen dat je met een busje met daarin de hele groep (24 totaal) door de straten van Brisbane scheurt, heuvel op en af, rijdend aan de verkeerde kant van de weg voelt dat bijna als een achtbaan :P (natuurlijk inclusief het armen in de lucht gevoel). Eenmaal op bestemming aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over Brisbane bij nacht.
Dit weekend hadden we ook meteen onze eerste ‘camping trip’. Weer gezellig met z’n allen in een busje (keihard meezingend met Justin Bieber :D) en op weg naar een meer waar de iedereen van de basis zou verzamelen. Eenmaal aangekomen bleek het direct naast de oceaan te liggen en dus moest ik natuurlijk daar gaan zwemmen in het soort golven wat we in Nederland niet kennen, gezellig naast de surfers. In de middag was het tijd om naar de camping te gaan. We kampeerden bij ‘the glasshouse mountains’, een groot bos met een aantal bergen die vanuit een plat bos oprijzen. Na wat gedoe met tenten stonden ze toch echt en die avond was het testimony time.. Heel gaaf om iedereens verhaal te horen en elkaar steeds beter te leren kennen! De volgende dag gingen we eerst naar een uitkijkpunt met echt een geweldig uitzicht! (foto’s komen later) en vervolgens weer naar het strand (en ik kan je vertellen dat je daar echt wel aan toe bent na het afbreken van tenten in de brandende Australische zon). Na me dit keer goed te hebben ingesmeerd weer lekker gezwommen om daarna terug te gaan naar een plek die we inmiddels ‘home’ zijn gaan noemen.
Vandaag (maandag) begint de eerste echte lesweek. Het thema van deze week in nature and character of God. Vanochtend al onze eerste les gehad en tijdens de rest van de week volgen en meer en moet ik toch ook echt weer aan huiswerk gaan wennen..
Goed.. dat nog even wat random facts over van dingen waar ik hier achter kom..
- Jungle speed is niet alleen Nederlands maar is hier erg populair
- Kakerlakker zijn hier een centimeter of 4 (en we moesten er 1 vangen in onze kamer…)
- Spinnen zijn nog groter.. (en dat zijn de goede.. de kleintjes moeten je niet bijten (ook al gebeurt er wanneer je op tijd iets neemt niks)
- Ligretto wordt in de rest van de wereld Dutch Blitz genoemd (nog steeds niet ontdekt waarom)
- En Australiërs hebben geen teenslippers nodig… ze gaan gewoon overal heen zonder schoenen.. (was wel verbaast toen in voor het eerst mensen naar het park zag lopen zonder schoenen of toen gevraagd werd of iedereen die naar de mal gaat schoenen aan wil trekken :P)
- Zonnebrand werkt echt! ( en is nodig) deze ontdekking deed ik nadat ik mijn hand had ontdekt in het wit op een knalrood been…

• 20 Februari 2012 - 10:54

Lilian:

Je hebt al weer heel wat mee gemaakt. Leuk! Succes met je eerste echte lesweek ;)

Liefs!

• 20 Februari 2012 - 11:44

Pap En Mam:

Hoi meisje,
    We vinden dat je heel leuk schrijft! (Hebben wel een beetje een vooroordeel) fijn dat het zo gezellig is. We zien uit naar je volgende berichtje.
    Liefs, pap en mam

• 20 Februari 2012 - 12:28

Opa En Oma:

Wat maak je veel leuke dingen mee, we zijn jaloers op het mooie weer, niet op de spinnen en kakkerlakken.
    Leuke fotoos van jou, stuur er maar veel op, ook een forse groep, qua hoeveelheid en dikte.

dag lieverd een dikke kus en knuffel.xx

• 20 Februari 2012 - 14:48

Ilse:

Ik vind ook dat je leuk schrijft! Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt! :). Geniet er lekker van! (Ik ben nu in Helsinki op het vliegveld... nog 4 uur wachten!)

• 20 Februari 2012 - 18:36

Elise:

Heyy,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet en dat je het zo leuk hebt! Maar die spinnen en kakkerlakken.. Brr!!
    Heel veel plezier nog!
    Liefs!

• 23 Februari 2012 - 22:38

Tineke:

Hoi Iris,
    Het is er helaas niet meer van gekomen om je gedag te zeggen voor je weg ging, maar gelukkig zijn de communicatietechnieken tegenwoordig zo mooi, dat we zomaar even kunnen praten. Ik heb je laatste verslag gelezen en zie dat je het prima naar je zin hebt. Veel succes daar, en we denken hier wel aan je. Tot de volgende keer. Lieve knuffel van je tante.

• 24 Februari 2012 - 10:06

Annelien:

Hee! Leuk om je reisverslag weer te lezen!!:) Ik weet wel zeker dat je het daar super hebt!! Leuk joh! Volgens mij heb je zit je ook in een jonge groep of niet? Geniet van alle uitstapjes en natuurlijk ook van alle vast wel intressante lessen die je krijgt!! Succes met je homework! haha. Liefs!

• 24 Februari 2012 - 14:36

Ellen:

Hee Iris,
    Wat ontzettend leuk om te lezen!!! Ik ben benieuwd naar de foto's en nog meer blogs :D :D
    Liefs je zeilmaatje

• 26 Februari 2012 - 11:57

Christian:

Heb net beide reisverslagen gelezen, echt superleuk en lees dat je het erg naar je zin heb! Op al die vieze beesten na dan:P

Begint hier ook eindelijk een beetje warmer te worden, nou ja 12 graden is natuurlijk niets vergeleken bij 30!

Groetjes Christian