hoihoi - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu hoihoi - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

hoihoi

Door: irisbruijn

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Februari 2012 | Australië, Mitchelton

Zo.. mijn 3e blog al weer. Je zou denken dat ik nu goed wordt in het beginnen maar dat wordt ik denk ik nooit dus vandaag dit saaie begin :P maargoed.. de eerste week van lectures is voorbij en de 2e is zelfs al bijna halverwege. De eerste week ging over character and nature of God, klinkt als iets wat iedereen hier al wel weet maar het was erg interessant. Vooral heel gaaf om bv. Filmpjes van vaders te zien, helemaal gelukkig met hun kleine schattige kindje en dat te vergelijken met hoe God ons ziet! En verhalen van Kim (die de lectures gaf) over een kopje koffie gaan drinken, of verstoppertje spelen met God, echt heel gaaf! Verder zijn ook alle andere activiteiten begonnen (base meetings, morning sports (6.30 in het park sporten), huiswerk, intersession enz.) al met al best een drukke week, maar nog altijd met genoeg tijd voor een 50 cent cone bij de mac (echt zo lekker!) en voor timtamslam.. oke, deze moet ik even uitleggen. Je hebt een koekje (timtam) een dubbel koekje met chocospul ertussen en met daar omheen ook chocola, klinkt al goed. Maar dan bijt je eerst van beide uiteinden (het is een rechthoek) de hoekje af, doop 1 kant in een warme drank (bij voorkeur een soort chocomelk) en zuig. Zodra je de milo (= chocodrink) proeft draai je het koekje om en stop het in 1 keer in je mond.. jammie!!!!! Helemaal gesmolten en gewoon ernstig lekker. Het is zelfs nog beter om het zonder handen te proberen :P oke, aangezien ongeveer de helft van mijn blog nu over een koekje gaat moet ik nog maar even doorgaan met schrijven.. want dat is wel heel ernstig. Maar we hebben meer gedaan.. zo hadden we vorige week een awesome 80’s party! Echt geniaal hoe iedereen in 80’s outfit eruit ziet. Verder ben ik dit weekend voor het eerst naar Brisbane city geweest, wel even wat anders dan Zwolle. We hebben even wat geshopt en zijn weer terug gegaan want de winkels sluiten zaterdagmiddag.. Zondag zijn we weer gegaan, onder andere naar een leuke uitvinding genaamd fake beach.. huh.. wat?! Maar het is hier warm, en Brisbane ligt aan de oceaan maar heeft geen strand. Er stroomt een rivier door Brisbane maar ook daar kan je niet zwemmen.. dus hebben we aan de oever van de rivier een soort zwembad gemaakt wat een strand is. Wel heel gaaf om te zwemmen met op de achtergrond een rivier en mega flats en tegelijkertijd uit het water te gaan en lekker op het zand te kunnen liggen :P verder zondag niet zo veel meer gedaan.. maar maandag begon de drukke week.. ze hebben hier op de basis een goteam die zich bezig houdt met lokale outreach (zeg maar in Australië) en een missie om in ieder huis in Mitchelton (= wijk waar ik nu woon) en een aantal andere wijken een bijbel te brengen.. en niet alleen een bijbel maar een tasje met een aantal dingen erin om als gezin tijd met elkaar te besteden. Bij elkaar moeten en deze (en ik denk ook volgende) week 10.000 tasjes worden ingepakt en uitgedeeld.. dat betekend dus in het geval van uitdelen een aantal heuvels op en af lopen naar je wijk.. vervolgens voor ieder huis kijken of er een gevaarlijke waakhond is, het hek over zien te krijgen (soms nog best moeilijk), de trap op lopen (voordeuren zitten hier op de 1e verdieping), de bel zoeken (is er meestal niet), wachten tot er iemand open doet en dan met een vriendelijke blik de persoon in de deuropening ervan overtuigen dat je echt niks van ze wil maar ze alleen iets wil geven.. ja, als in gratis.. we hoeven er niks voor terug.. om ze vervolgens met een grote glimlach het te zien aanpakken of ( wat anderen wel hebben gehad) je wordt half uitgescholden en weg gestuurd.. Het is gaaf om te doen en om zo hopelijk ook iets uit te kunnen richten (waar iedereen natuurlijk heel hard voor bid). Maar het is ook wel vermoeiend aangezien dat in onze vrije tijd gebeurd.. (niet echt vrij maar soort van) en dus gaan alle lectures en andere activiteiten nog gewoon door :P Verder gaan we dit weekend op onze 2e camping trip. En dan wel naar… (tromgeroffel..) (haha, spannend he :P) een appel en grapefruit festival :D serieus! Dat dat bestaat :P maar we gaan daar wat helpen en o.a. een chai tea tent opzetten (vraag me na het weekend alsjeblieft pas wat het is, dan heb ik tenminste een antwoord :P) nu weet ik alleen dat we thee gaan schenken en wat gaan kletsen met mensen en helpen waar nodig bij het festival. Maar ik heb er zin in! Verder is het onderwerp van deze week intersession (bidden voor anderen) en God’s stem verstaan. De eerste lecture was al erg interessant en ik ben benieuwd wat er nog komen gaat!

Verder vindt ik het erg leuk om reacties te lezen! Super om te zien dat zo veel mensen het lezen ( en ook een beetje creepy :P) en reageren! Maar hoe is het daar? Het is een beetje een communicatie die maar 1 kant op gaat.. ik moest zelfs van een toerist horen dat er iemand van ons koninklijk huis in het ziekenhuis lag :O (goed, ik geef toe, zo geïnteresseerd ben ik daar ook niet in :P) misschien is een Nederland blog een idee?? Heb ik ook iets te lezen :P :D
Dit was het wel weer zo’n beetje voor deze week.. volgende week komt er wel een update over het eten van appels.. :P


  • 28 Februari 2012 - 12:56

    Sjoukje:

    Iris,

    Het klinkt allemaal echt vet interessant! Ben heel benieuwd naar je ervaringen op het festival. :)
    Om voor mijn eigen even te spreken: Hier is de vakantie (voor mij) net afgelopen. Het is niet echt super weer, wel weer ietsje warmer. Gelukkig! Je hebt Martin Koornsta over gebed op de jeugd gemist. En idd ligt Prins Friso in het ziekenhuis. En Cohen is opgestapt en nu zijn ze op zoek naar een nieuwe partijleider :). Dus ben je in elk geval weer een beetje op de hoogte ... :P
    Ik ben echt jaloers op het mooie weer bij jou en dat je lekker kan zwemmen enz.
    Ben benieuwd naar je volgende blog! :D

    groetjes en liefs

  • 28 Februari 2012 - 13:50

    Opa En Oma :

    hallo Iris,
    Wat een bijzondere tijd heb je daar.ontzettend fijn om te lezen wat je allemaal leert en doet.
    Veel is er hier niet te vertellen alles gaat best goed. Op 16 maart ga ik naar het ziekenhuis.je wist wel waarom dacht ik.
    liefs van ons
    opa en oma xxx

  • 28 Februari 2012 - 14:46

    Lilian:

    Hoi Iris,

    Wat een verhaal zeg! Je maakt zo toch best al veel mee. Leuk hoor!
    Veel plezier met alle appels ;)

    Liefs

  • 28 Februari 2012 - 19:41

    Tineke:

    Lieve Iris,

    Je zit dan wel errrriiigggg ver weg, maar het is wel heel leuk dat wij hier jouw verhaal kunnen lezen over appels en grapefruits en chocola en dat sop-gedoe van een koekje en zo. Het is ook vast heel erg goed voor de lijn als je al die pakjes heuvel op heuvel af moet sjouwen en ik hoop dat je vooral blije gezichten zal zien als je de bel kunt vinden. Nou Iris, ik wens je weer een bijzondere week toe. De groeten van je ouwe tante.

  • 29 Februari 2012 - 09:02

    Ilse:

    Hey Iertje,

    Je kan ook gewoon Nederlands nieuws in Australië lezen hoor :P. En Chai tea ia ranzig, ik drink dat hier te veel. Het is thee met heel veel suiker en melk! Dus enjoy! Ook met de appels en grapefruits :) (waarom is dat een festival en wat doen zij daar? Let me know!)

  • 29 Februari 2012 - 19:26

    Annelien:

    Hee Iris! Haha leuk om je blog weer te lezen!! Je schrijft echt leuk!:)

    Die koekjes die lijken me ook wel lekker! En geef mij dat weer ook maar! En alles wat je meemaakt enzo klinkt super leuk! Op die foto's op facebook te zien is het erg gezellig!! Leuk joh!!:D

    Haha Sjoukje heeft het nieuws al verteld haha. Verder is er hier niet zoveel gebeurd. Ik heb vandaag voor het eerst alleen naar de bushalte gereden. Klein stukje maar toch, geeft een goed gevoel:)

    En Herman Boon komt over een paar weken bij Vision. Zal je laten weten hoe het was!!

    Verder heb je niet heel veel gemist!! Heel veel plezier he verder! En succes met tasjes bezorgen & veel plezier op je camping trip!

    Liefs!

  • 03 Maart 2012 - 09:19

    Gea:

    Hai Iris,
    Wat klinkt dat allemaal geweldig, wat je schrijft. Zoveel mooie dingen om te doen, zoveel geweldige dingen om te leren. Ik wil ook een DTS doen!
    Afgelopen zondag is het kidsveztival goed gegaan, ondanks dat Rudolf en jij er niet waren. Het was een hele klus voor Job en Maiko.....
    Meer wereld- (nou ja, Zwolle- )schokkend nieuws: Vanmiddag starten mijn dwergpinscher en ik met de jachthonden training. Op zich lijkt de training me geweldig, het is zo leuk om geconcentreerd aan het werk te gaan met mijn kleine, fanatieke diertje, daar doe ik het voor. Maar bijkomende pret is dat het nieuw samengestelde groep zal zijn, die ik nog niet ken. Ik verheug me erop hoe men reageert als ik daar met zo'n klein mormeltje aan kom zetten, waarschijnlijk zijn het allemaal vrij grote honden. Verder ga ik er op de motor heen. Mijn hondje wordt helemaal blij als ik mijn motorpak aan trek en zeg dat ze mee mag. Maar omdat het een niet zoveel voorkomende verschijning is op de nederlandse wegen, zijn de reacties van andere hondenbezitters erg leuk.....
    Kortom: mijn belevenissen vallen in het niet bij de jouwe, maar op mijn manier heb ik het erg naar mijn zin :-) (hoe plaats je smiley's? kan ik dat ook??)
    Ik wens je heel veel plezier en zegen. Fijn dat je een blog bijhoudt, het is erg leuk om te lezen hoe het met je gaat!!

  • 03 Maart 2012 - 09:41

    Gea:

    ;-) :-) :-O :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mitchelton

DTS Australë

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

outreach has come to an end..

02 Juli 2012

outreach!

11 Juni 2012

GoPassItOn

26 Mei 2012

Chinchilla

26 Mei 2012

Chinchilla
Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 29535

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: