apple, grape and outreach! - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu apple, grape and outreach! - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

apple, grape and outreach!

Door: irisbruijn

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Maart 2012 | Australië, Mitchelton

Haha, bedankt voor alle reacties! Ik ben inmiddels al bijna een maand van huis, niet te geloven hoe snel dat gaat! En dan nu maar wat vertellen over de afgelopen twee weken, want er is weer genoeg gebeurt (gedeeltelijk de reden dat er pas nu weer een blog komt :P). Ten eerste (en belangrijkst :P), de outreach locaties zijn bekend, en ik ga naar.. tromgeroffel (in ieder geval voor iedereen zonder facebook :P)… Saipan! Huh.. wat? Waar is dat? Is dat een land? Nou ja, soort van. Voel je niet al te schuldig want ik had er ook nog nooit van gehoord :P inmiddels weet ik echter dat het een klein eiland is ergens tussen Australië en Japan (ongeveer) en officieel een onderdeel van Amerika. We zullen verblijven op een basis van YWAM waar geen DTS is maar een aantal gezinnen zit met onder andere een kippenboerderij :P en jep, meehelpen wordt onderdeel van de outreach. Verder gaan we veel verschillende dingen doen waarvan volgens mij nog niemand echt alles weet. We gaan in ieder geval een kinderkamp begeleiden en verder vanalles (natuurlijk in de richting van evengelisatie) doen met alle leeftijdsgroepen/ groepen die je bedenken kunt. Maar we zullen gelukkig ook tijd hebben om van het mooie eiland te genieten (echt waar, google is Saipan :O zo mooi!, en nee, ik had nog niet echt foto’s bekeken voor ik wist dat ik erheen ging :P) Na mijn outreach volgt waarschijnlijk wel meer wat we gaan doen :D, wat ik nu weet is dat het fantastisch gaat worden! Verder gaat er een groep naar Peru en een groep naar de Salomon Islands.
Goed, volgende stukje :P het appel en grapefestival. Inmiddels kan ik alle vragen beantwoorden ;p. het begint al met de naam.. ik ga naar het festival zonder al te veel verwachtingen, maar in ieder geval verwachtte ik appels en grapefruits. We gingen op weg en na een korte busrit van slechts 4 uur waren we er. We werden afgezet bij de chai-tent. Een grote tent met kussens, lage tafeltjes, een klein podium en natuurlijk chai! Het idee is vooral om rond te hangen en gratis chai te drinken met de mensen die op het woord gratis afkomen en gezellig te kletsen. Maar die dag was het festival nog niet begonnen, en hoefden we dus nog niet echt iets te doen. De tent stond tegenover een park, met een soort rivier en een boom met touw waarmee je het water in kon slingeren, super leuk! Die avond gingen we naar ‘ons’ american footbal field waar de tenten al klaar stonden. De volgende dag was het festival officieel begonnen, en daarmee ook onze werkzaamheden. Maar ik had vrij tot 12.00 dus ging ik eerst naar het festival, op zoek naar appels, appelsap en ergens toch ook grapefruits (ook al vindt ik die dan weer niet lekker) je kan vast begrijpen dat het een belevenis was om daar rond te lopen! Het was vooral etenskraampjes en dat soort dingen, en wel 1 kraampje met appels, 1 met appelsap en geen grapefruits.. hmm.. hier is iets mis. Ook op onze shirts ging het mis.. alleen de appel, en druiven.. wat die daar deden wist ik ook niet :P verder was er erg veel wijn, maar nog altijd geen grapefruit en dat leek iedereen normaal te vinden, behalve ik. Al met al heeft het mij een paar uur gekost om tot de conclusie te komen dat het Engelse woord grape niet grapefruit betekend, maar druif. (ohh.. dus vandaar de wijn :P) deze ontdekking tot grote hilariteit van de engels-als-eerste –taal mensen.. maar zelfs die gaven toe dat het best verwarrend is :D. verder hebben we in het weekend vooral veel met vuilnis gelopen, chai gedroken, en gezellig rondgehangen.
Eenmaal terug gekomen ging de school weer beginnen. En deze week was het thema fatherheart of God. Maar het was vooral gericht op de maatschappij en de rol van het gezin in de maatschappij. En de rolverdeling binnen het gezin en wat dat voor uitwerking heeft op een kind. Met God als perfecte vader die het systeem goed bedacht heeft en de perfecte vader is voor iedereen. Al met al een hele toffe week waarin ik weer veel heb geleerd! Dank U God voor het bedenken van het gezin en voor uw vaderlijke liefde. En dankje papsel (en mamsel!) voor alle zorgen!!!
Verder dit weekend rustig aan gedaan. Waar ik best aan toe was met het vorige weekend, al de bijbeltasjes en het drukke leven hier. En nu pakken voor stradbroke Island, waar we volgende week zullen verblijven. Wat we precies gaan doen weet niemand (behalve dan de staf) maar het wordt vast een leuke week! En door naar de foto’s te kijken en te weten dat we op het strand gaan kamperen heb ik er al zin in!


  • 11 Maart 2012 - 08:55

    Caroline:

    Wat maak je veel mooie dingen mee Iris en wat staat je nog veel moois te wachten....Super....Saipan! Dank je wel dat we op afstand mee kunnen genieten. Groetjes uit Meppel

  • 12 Maart 2012 - 10:28

    Jacomijn Feij:

    Hey Iris! Wat ontzettend leuk om jou reisverslage/foto's enz. allemaal te zien hier! Zo te lezen en te zien is het daar super! Hahaha..Saipan.. hmmm idd nooit van gehoord ;) Maar fijn dat je nu weet waar je heen gaat toch? Nou groetjes uit Staphorst! en je nieuwe avonturen straks lezen we vast wel weer!

  • 12 Maart 2012 - 11:48

    Opa En Oma:

    hallo kleindochter

    Wat een lekkere lange brief, en wat zie en maak je veel mooie en leuke dingen mee.
    Vandaag komen papa en mama naar ons, misschien kunnen we om ongeveer 6 uur met je op skype.
    gr. en leifs van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mitchelton

DTS Australë

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

outreach has come to an end..

02 Juli 2012

outreach!

11 Juni 2012

GoPassItOn

26 Mei 2012

Chinchilla

26 Mei 2012

Chinchilla
Iris

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 29541

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 31 Augustus 2014

Basic Leadership School

12 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

DTS Australë

Landen bezocht: