roadtrip part 1 - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu roadtrip part 1 - Reisverslag uit Mitchelton, Australië van Iris Bruijn - WaarBenJij.nu

roadtrip part 1

Door: irisbruijn

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 April 2012 | Australië, Mitchelton

Zoals beloofd de volgende update al na één dag :P ik zal het proberen enigszins kort te houden en niet te veel van jullie tijd in beslag te nemen, maar ik beloof nog maar even niks… :P

Er was eens een maandag, zo rond 6.30 dat er een aantal mensen nog ietwat slaperig in hardloopkleren naast een bus stonden. Één van die personen keek iets minder blij door het tijdstip maar iedereen was enthousiast want dit was de dag dat de Go pass it on tour begon, ook wel bekend onder de naam ‘road warriors’. Het eerste stuk reden we allemaal.. maar daarna begon het. Bij het aanbreken van de dag was de groep aangekomen in Ipswitch en begon de eerste persoon te rennen. Gewapend met een estafettestok en een walkietalkie begon Marita te rennen, na 35 min en 6 km begon het idee van pass it on.. de stok werd symbolisch doorgegeven en in totaal rende 16 mensen de ongeveer 90 km door het Australische platteland. Het begon met 6 km maar om het tempo erin te houden werd dat al snel 4 km per keer per persoon. De rest van de groep reed vooruit en wachtte naast de weg met smacht op de bezwete (denk aan bergop in de zon in de denk ik meer dan 30 graden) , vermoeide persoon die na een minuut of 20 aankwam om vervolgens naar het volgende punt te rijden. Klinkt misschien saai maar het was zo mooi!!! Dwars door het australische platteland en verder in de tijden van wachten gewoon heel gezellig! Het symbolische erachter is de steden die het platteland/dorpjes zegenen en zo ‘wegen’ creëren voor God. Voor meer info kan je altijd op de site kijken.. www.gopassiton Eenmaal aangekomen werden we in reflecterende hesjes gehesen en in dichte schoenen.. het opbouwen was begonnen :P. Maar niet helemaal voor het deel van mijn school wat daar was, eerst een vrije dag van in de zon in het park liggen en toowoomba onveilig maken. De volgende dag was het tijd voor de opbouw, vooral veel dingen als stoelen slepen en alle random klusjes werden in de schoenen van YWAM geschoven.. gewoon omdat we met zo veel (150) waren. Ik moet zeggen dat ik nu veel meer respect heb voor de doeken die in hekken gespannen zijn met ty-rips.. en de plek van alles op een festival.. :D Tijdens easterfest vooral in de chaitent ‘gewerkt’, of met andere woorden met mensen gekletst en naar de muziek geluisterd want de chaitent was een officieel onderdeel van het programma. Verder naar onder andere het concert van Michael W. Smith, mercy me, hawk Nelson en Parachute band geweest :D Maandag was het tijd om af te breken.. eerst om 6 uur (!) polsbandjes controleren tot 12 uur (op het einde met ligretto :P) en verder met het afbreken van het festival. Weer alle random klusjes zoals het kampeerterrein over en al het afval oprapen.. ik krijg steeds meer respect voor festivalmensen :P en voor de 1000ste keer horen hoe geweldig YWAMers zijn omdat ze werkelijk alles doen zonder klagen :P maar het was super! ’s Avonds op weg naar Byron Bay, met een heerlijk tukje in de bus en de volgende morgen vrolijk beginnen met lectures. Het thema van de week was evangelisatie.. het was erg interessant, vooral de avonden/ middagen dat ze doodleuk aankondigden dat we aan straatevangelisatie gingen doen.. met pannenkoeken en chai om uit te delen gesprekken beginnen met wildvreemden.. en dan ook nog het gesprek kunnen sturen op God. Maar het was wel heel gaaf om te zien wat voor gesprekken je kan hebben als je jezelf eenmaal over die drempel heen zet :P Het is ook echt zo’n hippie/surfers stadje met per jaar 1,8 miljoen backpackers.. het maakt het wel makkelijker om iemand aan te spreken wanneer je weet dat die persoon geen haast heeft maar gewoon op vakantie is. En iedereen is open door de hippiecultuur. Wel jammer dat ongeveer iedereen denkt dat er wel iets is.. maar alle goden zijn dezelfde.. Jezus is best goed, en vergeet Boeddha natuurlijk niet.. Maakt het wel lastig maar het is ook wel leerzaam om met die mensen in gesprek te gaan. We deden de hele week met nog 2 andere DTSen.. één van sunshine coast en de Byron DTS. De sunniecoast en wij sliepen samen in een kerk, het was super, maar slechts 1 douche voor minstens 60 mensen.. Het plan was om zaterdag te vertrekken maar de locatie van volgende week heeft afgezegd (vandaar ook deze update :P) dus vertrokken we op zondag en dan richting Brisbane. Zaterdag nog de tijd gehad om te gaan surfen! Zo gaaf!!! Het ging ook best aardig.. ik kon staan.. over het algemeen voor wel 1 seconde :D soms zelf wat langer :P en op het einde waren de golven zo hoog! Sommige bijna 2 meter ofzo.. echt niet normaal! Maar zo gaaf!! Verder gaan we over een paar uur verder met de roadtrip. We gaan nu deze week naar Toowoomba om daar in de soepkeuken te werken, jeugdgroepen te doen en vrouwengroepen te gaan doen. Details weten we niet maar het wordt vast leuk! Daarna gaan we door naar Airlie Beach, een rit van 17 uur in onze bus :P en over 2 weken ben ik weer bereikbaar :P goed.. dat was een korte samenvatting van de afgelopen 2 weken.. ik hoop dat jullie nog niet in slaap zijn gevallen, ik heb mijn best gedaan :D en de groetjes daar! Have fun en enjoy de winter nog even :P

ps. foto's volgen later.. nu geen tijd.. sorry :P

• 16 April 2012 - 08:37

Oma En Opa:

hallo lief mensje,
    Wat een lang reisverslag, wel erg mooi om te lezen, ik weet niet wanneer je dit kunt lezen,maar sat geeft niet, een heel goede tijd nog gewenst en voorzichtig he, groetjes en een dikke knuffel van opa en oma Bruijn. xxxx

• 21 April 2012 - 19:02

Paps En Mams:

Hoi meissie, we zijn reuze trots op je. Veel plezier en we hopen weer snel te kunnen skypen